Audi TT Ultra: Crystal Serum Shine For A Mythos Metallic Black
Agnieszka Latocha
Audi TT po raz pierwszy wybuchł na scenie w 1998 roku i zatrudniają warianty napędzane olejem napędowym od 2008 roku, W listopadzie 2014 roku Audi wydała najnowszą generację swoich super wydajnych modeli wysokoprężnych, TT TDi "Ultra". Napędzany przez 181bhp silnik 2-litrowy i zarządzany przez sześciobiegową skrzynię biegów, to przednie koła napędowe samochód sportowy obsługuje każdy kawałek tak schludnie jak jego kuzyn benzyna, osiągając 0-62mph w 7.1sec z prędkością maksymalną 150mph. Można śmiało powiedzieć, że ten diesel jest trochę - potworem!
Właściciel tego TT Ultra w specjalnym zamówieniu Mythos Metallic Black przyprowadził wcześniej swojego Astona Martina DB9 do UF's Brands Hatch Detailing Studio w celu przeprowadzenia renowacji i był zachwycony rezultatami. Po przeczytaniu o korzyściach płynących z ochrony nowego samochodu od samego początku, jego nowy nabytek został odpowiednio zarezerwowany na zabieg New Car Protection Treatment.
Dealerzy oferują systemy ochrony lakieru i podczas gdy niektóre z nich są odpowiednie, jeśli nie są stosowane prawidłowo, ich skuteczność jest znacznie ograniczona. Wszelkie swirls, które zostały już wprowadzone do lakieru są niezmiennie pozostawione, a następnie stają się zamknięte pod powłoką. Z handlowego punktu widzenia priorytetem dealera jest jak najszybsze wykonanie pracy - podczas gdy nacisk powinien być położony na staranne odkażenie, przygotowanie, a następnie zabezpieczenie. Zabieg ochrony nowego samochodu trwa co najmniej cały dzień, jeśli wziąć pod uwagę czas utwardzania uszczelniacza - w przypadku niektórych uszczelniaczy jest on dłuższy! - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Na początku zostały usunięte tablice rejestracyjne, aby ułatwić dokładne czyszczenie.
Pierwszym etapem każdego udanego zabiegu ochrony nowego samochodu jest dokładne odkażenie wszystkich różnych podłoży. Na początek zastosowano Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover, aby zapewnić usunięcie pozostałości po ochronnym wosku transportowym. Następnie zastosowano Gtechniq W6 Iron & General Fallout Remover. Przywiera on do związanych cząsteczek metalu, przerywając ich połączenie z lakierem poprzez ich obkurczenie i umożliwiając ich łatwe spłukanie.
Nie pomyślałbyś automatycznie, że nowy samochód jest zanieczyszczony żelazem, ale wiele nowych samochodów jest transportowanych koleją w drodze od producenta do dealerów i cząsteczki metalu z kół pociągu mogą przyklejać się do powierzchni samochodu. Ponieważ mogą one być bardzo szkodliwe, należy upewnić się, że zostały usunięte przed uszczelnieniem kół i karoserii. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Następnie samochód został odtłuszczony przy użyciu Gtechniq W5 Citrus All Purpose Cleaner, aby usunąć ślady olejów, brudu drogowego i oleju napędowego. Po spłukaniu TT Ultra został wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam za pomocą dostosowanej przez Kranzle lancy Snow Foam Lance podłączonej do myjki ciśnieniowej Kranzle K-1152 TST. W ten sposób powstaje gęsta, oczyszczająca piana, która przylega do karoserii i kół, unosząc większe cząstki brudu i żwiru z powierzchni, umożliwiając ich swobodne spłukanie. Minimalizuje to szanse na powstanie zarysowań podczas mycia głównego.
Każdy etap procesu odkażania jest zaprojektowany tak, aby lakier pozostał wolny od zarysowań. Za pomocą metod bezkontaktowych usuwamy kleje i smołę, cząsteczki żelaza, smary i większe cząsteczki zanieczyszczeń drogowych. Większość wirów powstaje, gdy na brudny samochód nakłada się rękawicę do mycia, a następnie pociera się nim. Mata łapie wszystkie cząsteczki i skutecznie zamienia się w tarczę szlifierską, drapiąc je tam i z powrotem po powierzchni samochodu. Jeśli większość zanieczyszczeń zostanie usunięta wcześniej, bezpieczne umycie samochodu staje się o wiele łatwiejsze! - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
TT Ultra został następnie umyty metodą dwóch wiader. Dzięki temu woda do mycia jest oddzielona od wody do płukania. Oba wiadra mają na dnie osłony chroniące przed zarysowaniami. UF Ulti-Mitt Double Sided Merino Wash Mitt jest zanurzana w wodzie z mydłem, a następnie przenoszona na panel, który jest następnie myty. Brudną rękawicę płucze się w czystej, zwykłej wodzie do płukania, a następnie pociera się rękawicą o tarczę Scratch Shield na dnie wiadra, aby uwolnić cząsteczki zebrane z samochodu. Cząsteczki opadają na dno wiadra, a tarcza Scratch Shield pomaga je tam utrzymać. Rękawica jest następnie wykręcana przed ponownym zanurzeniem w wodzie z mydłem i powtórzeniem procesu. Do czyszczenia felg aluminiowych użyto oddzielnego wiadra UF Wheel Bucket z osłoną Scratch Shield, z wełną UF Wheel Woolies, aby dotrzeć do tylnej części koła.
Po oczyszczeniu samochód został spłukany bez piany, a następnie do węża podłączono filtr Aqua Gleam De-ionising Water Filter, który umożliwił ostateczne spłukanie samochodu czystą wodą. Filtr skutecznie usuwa zanieczyszczenia znajdujące się w zwykłej wodzie wodociągowej, które pozostawiają nieestetyczne białe plamy na powierzchniach.
Filtry Aqua Gleam są naprawdę wygodne - po opłukaniu samochodu czystą wodą nie ma potrzeby suszenia go ręcznikiem, nawet jeśli niechcący został pozostawiony na słońcu. Samochód można pozostawić do wyschnięcia na powietrzu, a po powrocie nie będzie na nim żadnych osadów z wapiennych plam wodnych! - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Po wyschnięciu, samochód został wprowadzony do studia, gdzie został wstępnie sprawdzony pod intensywnym oświetleniem, aby sprawdzić prawdziwy stan lakieru. Z każdego panelu dokonano kilku odczytów głębokości lakieru za pomocą miernika PosiTest DFT Paint Depth Gauge.
Można by się spodziewać, że fabrycznie nowy samochód daje dość jednolite odczyty na całej karoserii i w większości przypadków tak właśnie jest. Jednak odczyty mogą ujawnić sekrety, które dealer ukrywał przed Tobą. W przeszłości widzieliśmy fabrycznie nowe samochody ze znacznie grubszą powłoką lakierniczą na niektórych panelach, co wskazuje na naprawę, a więc samochód został uszkodzony zanim klient wszedł w jego posiadanie. Odczyty głębokości lakieru mogą ujawnić ukrytą historię, dlatego zawsze dokonujemy pomiarów, niezależnie od tego, czy samochód jest przygotowywany do renowacji, czy do pełnej korekty lakieru. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Aby zapewnić lakierowi jak najlepszą głębię połysku przed nałożeniem sealantu, TT został poddany lekkiemu polerowaniu uszlachetniającemu przy użyciu kombinacji czarnego pada polerskiego 3M z Koch-Chemie M2.01 Hochglanz Anti-Hologramm nałożonego za pomocą polerki maszynowej FLEX PE14-2-150.
Następnie karoseria i koła zostały oczyszczone przy użyciu Gtechniq Panel Wipe, aby upewnić się, że powierzchnie są całkowicie pozbawione wszelkich pozostałości po polerowaniu. Pozwoli to uszczelniaczowi na utworzenie maksymalnej liczby wiązań z podłożem, aby zapewnić utworzenie możliwie najtwardszej i najbardziej wszechstronnej powłoki ochronnej.
Do ochrony lakieru wybrano Gtechniq Crystal Serum. Ten innowacyjny uszczelniacz oferuje najnowsze osiągnięcia nanotechnologii, zapewniając skuteczną barierę przed skrajnymi wartościami pH. Powłoka tworzy podwójną warstwę ochronną: warstwa podstawowa ma twardość około 7h, aby zapewnić elastyczność; warstwa wierzchnia ma twardość 9h. Połączenie twardej warstwy wierzchniej z elastyczną warstwą spodnią przyczynia się do zmniejszenia zamglenia spowodowanego zawirowaniami. Po utwardzeniu Crystal Serum jest praktycznie niewrażliwe na działanie ostrych środków chemicznych stosowanych w myjniach oraz na zanieczyszczenia przemysłowe i środowiskowe. Twardość powłoki sprawia, że jest ona trudna do usunięcia, jeśli aplikacja nie zostanie przeprowadzona prawidłowo. Aby Crystal Serum było w pełni skuteczne, musi być nakładane w ściśle kontrolowanych warunkach. Z tych wszystkich powodów Crystal Serum jest dostępne jako usługa tylko w autoryzowanych studiach detailingowych Gtechniq.
Oprócz wysokiej ochrony, Crystal Serum pozostawia również oszałamiająco odblaskową powierzchnię!
Felgi zostały zabezpieczone przy użyciu Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour. Ta wytrzymała, odporna na wysokie temperatury powłoka nie ulega spaleniu w miarę nagrzewania się felg podczas jazdy, a zamiast tego tworzy hydrofobową i oleofobową (odpychającą olej) barierę, utrudniającą przywieranie do powierzchni pyłu hamulcowego, brudu i zanieczyszczeń. Ułatwia to proces mycia i eliminuje konieczność stosowania ostrych środków chemicznych. Aby dopełnić wyglądu, opony zostały zabezpieczone środkiem Gtechniq T2 Tyre, który nadaje im naturalny, satynowy połysk.
Szyby zostały uszczelnione przy użyciu Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass; powłoka hydrofobowa, która sprawia, że woda deszczowa tworzy pęcherzyki przy kontakcie z powierzchnią. Kuleczki spływają nawet podczas jazdy z relatywnie niską prędkością, ograniczając konieczność używania wycieraczek i sprawiając, że jazda staje się mniej męcząca podczas złych warunków pogodowych.
.