Car detailing - wszystko co musisz wiedzieć

BMW M4 Dynamicznie chronione z GYEON Q2 Mohs+

Agnieszka Latocha
maj 13 2021

Pierwotnie oznaczenie M zostało stworzone przez BMW jako część ich programu samochodów wyścigowych, jednak szybko stało się znakiem rozpoznawczym kojarzonym z modelami o wyższej specyfikacji standardowych modeli drogowych. Samochody M-Power słyną z modyfikacji inspirowanych wyścigami i do dziś są wybierane przez wielu, którzy pragną emocji związanych z jazdą, zachowując przy tym niewymuszony wygląd.

Następca bardzo udanego M3, BMW M4 jest jednak nieco mniej stonowany, ze sportowym, wydłużonym profilem, wlotami powietrza z przodu w celu chłodzenia układu napędowego M, kurtyną aerodynamiczną i klapą powietrza, które dodatkowo optymalizują aerodynamikę. Elementy M są widoczne w grillu nerkowym M z podwójnymi listwami, bocznych progach M i charakterystycznych lusterkach skrzydłowych M. M4 waży poniżej 1500 kg, co jest swoistym rekordem BMW. Napędzane nowym, sześciocylindrowym silnikiem benzynowym TwinPower Turbo o mocy 431 KM i siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów M z układem Drivelogic, nowe M4 wyposażone jest również w układ M Servotronic, aktywny mechanizm różnicowy M i adaptacyjne zawieszenie M. Wszystkie te elementy zaprojektowano z myślą o zapewnieniu kierowcy wciągających, porywających wrażeń. Poczwórne ukośne końcówki układu wydechowego M emitują klasyczny dźwięk BMW M-Power, który z pewnością przyspieszy pulsowanie. Jak twierdzi BMW: Napędzane technologią. Napędzane adrenaliną.

Modyfikacje i przeprojektowanie nie ograniczyły się tylko do wyglądu zewnętrznego i osiągów M4. Również wnętrze otrzymało trochę uwagi: Fotele M zostały na nowo opracowane z kształtem muszli i podświetlanym logo M. Oczywiście wszystkie elementy sterujące w kokpicie zostały zaprojektowane wokół kierowcy, aby umożliwić bezproblemową obsługę nawet podczas "dynamicznej" jazdy. Elementy wykończeniowe z włókna węglowego i zaokrąglony wyświetlacz przyrządów nadają M4 charakterystyczny charakter samochodu wyścigowego.

opona

To M4 jest najnowszym z linii wyczynowych BMW, nad którymi pracuje studio detailingowe UF w Brands Hatch. Po niedawnym zakupie od lokalnego dealera BMW, klient zarezerwował samochód na pakiet New Car Protection Package, który obejmuje lakier, felgi, szyby i wnętrze.

W UF stosujemy podejście normatywne do rozwiązań ochronnych, które zapewniamy. Po rozmowie z klientem i określeniu rodzaju użytkowania pojazdu w ciągu najbliższych kilku lat zaleciliśmy powłokę ceramiczną na bazie nanotechnologii. Po kilku dyskusjach klient zdecydował się na powłokę kwarcową GYEON Q2 Mohs+, która jest dostępna wyłącznie do zastosowań profesjonalnych ze względu na delikatną naturę procesu aplikacji. - Jez Gilman, UF

Firma GYEON została założona w Korei Południowej przez Roberta i Jeremy'ego, samozwańczych fanów benzyny i entuzjastów pielęgnacji samochodów. Kierowani chęcią stworzenia najlepszej ochrony opracowali system, który nazwali Q2 Mohs+. System ten składa się z nano-ceramicznego uszczelniacza, Q2 Mohs, który jest przeznaczony do warstwowego dodawania namacalnej grubości i ochrony do podłoża. Ostatnią warstwą jest Q2 Phobic, wysoce hydrofobowa powłoka, która zachęca wodę do toczenia się w kulki i rozpraszania z powierzchni, przenosząc ze sobą zanieczyszczenia. Łączny efekt to odporna na zarysowania, samoczyszcząca się powłoka o wysokim połysku. Idealne rozwiązanie dla entuzjastów, którzy nie mają zbyt wiele czasu, aby w każdy weekend dbać o czystość i połysk swojego samochodu.

Początkowo BMW M4 zostało odkażone przy użyciu Q2M Iron, środka usuwającego zanieczyszczenia żelazem, aby usunąć cząsteczki żelaza, które mogły się zebrać na powierzchni pojazdu podczas transportu z fabryki do dealera. Następnie zastosowano Q2M Tar, zmywacz kleju przeznaczony do usuwania wszelkich śladów ochronnego wosku transportowego, soków z drzew i smoły drogowej. Następnie pojazd został odtłuszczony uniwersalnym środkiem czyszczącym, po czym poddany wstępnemu czyszczeniu przy użyciu Ultimate Snow Foam. Ten wysoko pieniący się produkt podnosi większe cząsteczki brudu i żwiru z powierzchni pojazdu, umożliwiając ich spłukanie bez konieczności szorowania lakieru. Minimalizuje to ryzyko powstania zarysowań podczas mycia głównego, usuwając zanieczyszczenia o ostrych krawędziach, zanim rękawica myjąca zostanie przyłożona do powierzchni lakieru. Dokładnie odkażony M4 został następnie umyty przy użyciu metody dwóch wiader, kąpieli Q2M i dwustronnej rękawicy do mycia Ulti-Mitt z merynosów. Po spłukaniu piany do węża został podłączony filtr Aqua Gleam De-ionising water filter, który umożliwił ostateczne spłukanie czystą wodą. BMW M4 zostało następnie wysuszone i wniesione do studia w celu sprawdzenia przy intensywnym oświetleniu.

BMW M4 było w idealnym stanie, więc po lekkim polerowaniu ręcznym przy użyciu PolishAngel Esclate Lotion karoseria, listwy, plastiki i felgi zostały oczyszczone przy użyciu Q2M Prep. To usuwa ślady pozostałości po polerowaniu, aby umożliwić uszczelniaczowi utworzenie największej możliwej liczby wiązań - to zapewnia maksymalną wydajność i trwałość.

GYEON Q2 Mohs jest nakładany za pomocą zamszowej szmatki aplikatora owiniętej wokół twardego bloku pianki, co ułatwia detailerowi utrzymanie mocnego chwytu i nakładanie produktu w równych warstwach, pracując po jednym panelu na raz.

Po pozostawieniu pierwszej warstwy do utwardzenia na trzy lub cztery minuty, powierzchnia jest następnie lekko polerowana i sprawdzana pod kątem zacieków przed przejściem do następnego panelu. Proces ten jest kontynuowany wokół każdego panelu, na listwach ozdobnych oraz na osłonach reflektorów i świateł tylnych. Po pozostawieniu warstwy do utwardzenia przez godzinę cały samochód został pokryty drugą warstwą. W sumie, Q2 Mohs dodaje do istniejącego lakieru dodatkowe 5H twardości, czyniąc go niezwykle odpornym na swirle i praktycznie nie przepuszcza ostrych chemikaliów, takich jak te, które można znaleźć w niektórych produktach do czyszczenia samochodów, jak również kwaśnych opadów deszczu. Na koniec, po kolejnych 4 godzinach utwardzania, cały samochód został pokryty warstwą Q2 Phobic, aby jeszcze bardziej wzmocnić właściwości samoczyszczące.

Koła i końcówki wydechu zostały pokryte lakierem Q2 Rim, a warstwa ta została pozostawiona do utwardzenia na godzinę przed nałożeniem drugiej warstwy. Podobnie jak w przypadku Q2 Mohs, Q2 Rim zapewnia kompleksową odporność na chemikalia do mycia, jak również na osadzanie się pyłu hamulcowego. Odporność termiczna Q2 Rim sprawia, że jest on idealny do powierzchni narażonych na działanie wysokich temperatur. Pozostawia on również niesamowity połysk na lakierowanym wykończeniu metalowym!

Podczas gdy Q2 Mohs utwardzał się, uwaga została skierowana na inne powierzchnie samochodu. Najpierw zewnętrzne szyby zostały wstępnie oczyszczone przy użyciu Q2 Cleanse, aby usunąć wszelkie pozostałości z powierzchni, a następnie nałożono warstwę Q2 View. Tworzy ona hydrofobową barierę, która odpycha wodę, dzięki czemu jazda staje się łatwiejsza i mniej męcząca podczas złych warunków pogodowych. Zapobiega ona również łatwemu wiązaniu się lodu i śniegu z zabezpieczoną powierzchnią, co znacznie ułatwia poranny rozruch w mroźne zimowe poranki. Szyby wewnętrzne zostały pokryte powłoką Q2 AntiFog. Ta hydrofilowa (lubiąca wodę) powłoka faktycznie zapobiega skraplaniu się wody w kontakcie z atmosferą na szybie - hamując tworzenie się irytującej warstwy mgły na wewnętrznej stronie szyby w mroźne poranki.

Skóra we wnętrzu BMW M4 została zabezpieczona powłoką GYEON Q2 Leather Coat, odpornym na ścieranie, hydrofobowym środkiem uszczelniającym, który zapobiega przenoszeniu barwników, powstawaniu plam z rozlanych płynów i chroni przed blaknięciem pod wpływem promieniowania UV. Q2 Leather Coat pozostawia gładką, niepowlekaną powierzchnię skóry, dzięki czemu jest naturalnie odporny na kurz, utrzymując skórę w dotyku i wyglądzie "jak nowa" przez dłuższy czas.

Q2 Phobic. Ta ostatnia warstwa skupia się na poprawie właściwości hydrofobowych, zapewnia wyjątkowy połysk, gładkie w dotyku wykończenie i wydobywa metaliczne płatki w lakierze.

Aby chronić warstwy podczas pełnego procesu utwardzania, nakładany jest Q2M Cure. Zapewnia to ochronę przed czynnikami zewnętrznymi, pozwalając na jazdę samochodem po wstępnym dwudziestoczterogodzinnym okresie utwardzania. Efekt końcowy jest naprawdę oszałamiający.

Aby dopełnić wyglądu, opony BMW M4 zostały pokryte Q2 Tire, dressingiem w sprayu, który można wmasować w gumę za pomocą szczotki do opon Swissvax, aby uzyskać długotrwały, naturalny, satynowy połysk.

Klient był pod wrażeniem wykończenia, które było prawie tak dramatyczne jak dźwięk, gdy dynamicznie odjeżdżał!

Chcesz dowiedzieć się więcej od Roberta i Jeremy'ego, założycieli GYEON? Przeczytaj nasz wywiad z Jeremym.

UF Detailing Studio - Award Winning Detailing. Zadzwoń pod numer 0333 800 8004, aby omówić swoje wymagania i umówić się na bezpłatną wycenę pojazdu.

Dowiedz się więcej na https://cardetailing.edu.pl/.

Udostępnij