Audi S7 Vorsprung TDI Quattro: Ochrona nowego samochodu
Grzegorz Judasz
5 drzwi, 5 miejsc, 0-60mph w 5,1 sekundy, 349BHP, hojnie wielkości bagażnika i MPG 43.5. Czy zgadlibyście, że jest to Audi z silnikiem wysokoprężnym? Cóż, jest i jest to dość imponujące czytanie myślimy, że się zgodzisz. Samochód, o którym mowa, to oczywiście nowe Audi S7 Vorsprung TDI Quattro, a ten wszechstronny pakiet naprawdę spełnia wszystkie wymagania.
A7 jest obecnie w dziesiątym roku produkcji, a S7 jest modelem wypełniającym lukę pomiędzy podstawowym modelem A7 a ultra-agresywnym RS7. Z S7, mówimy więcej wyrafinowania i luksusu niż RS7, ale zdolność S7 do poruszania się w pośpiechu nie powinny być niedoceniane. Jest on napędzany przez 3-litrowy silnik Audi Straight 6 Turbo Diesel z 8-biegową skrzynią biegów - w skrócie, zapewnia on ogromny moment obrotowy i bez względu na to, na jakim biegu jesteś, reakcja jest wzorowa.
A co z wyglądem zewnętrznym? Z pewnością jest go dużo! Jest to jeden z najdłuższych samochodów, nad jakimi pracowaliśmy w UF Studio w ostatnim czasie, a ta edycja z rocznika 2020, która przyjechała z niewielkim przebiegiem od dealera do Brands Hatch, miała bardzo dyskretny i klasyczny wygląd. Być może to zasługa lakieru Daytona Grey Pearl, który bardzo ładnie podkreślał charakter Audi, jeszcze zanim mieliśmy okazję wypolerować go maszynowo i pokryć lakierem.
Przyjazd od dealera
Powitaliśmy to świeże 20 płyt do naszego studia i raczej przyjemnie dla naszego pro-detailera, Audi S7 nadal miał wiele z jego opakowania transportowego na miejscu. To miejmy nadzieję oznacza, że nie było żadnych wcześniejszych prób czyszczenia samochodu, zanim przyszedł do nas, które potencjalnie mogły spowodować uszkodzenie lakieru po drodze.
Właściciel tego Audi S7 miał zarezerwowane na nowy samochód ochrony wraz z Alloy Wheel Protection - oba zabiegi zapewnią, że Audi jest chroniony od samego początku, a kolejną ważną zaletą jest to, że również sprawia, że przyszłe mycie konserwacyjne na pojeździe dużo łatwiejsze.
Dlaczego zawsze najpierw należy umyć koła
Rozpoczęcie fazy mycia wstępnego od mycia kół jest zawsze zalecane i jest kilka powodów, dla których zawsze będziemy to popierać. Koła są zazwyczaj najbardziej zabrudzoną częścią pojazdu, w której znajduje się cały szereg zanieczyszczeń. W przypadku, gdy najpierw umyjesz inne elementy nadwozia, zawsze istnieje ryzyko, że brud z kół zostanie rozpylony na właśnie umyte elementy. Panele nadwozia (ze względu na ich umiejscowienie w pojeździe) wysychają naturalnie szybciej niż koła, więc rozpoczęcie od kół daje im więcej czasu na wyschnięcie.
Solidna rada dla początkujących entuzjastów pielęgnacji samochodów, a nacisk kładzie się na utrzymanie solidnej rutyny, aby proces pielęgnacji samochodu pozostał tak bezpieczny, jak to tylko możliwe.
Początek podróży tego Audi S7 z nami rozpoczyna się od odtłuszczenia przy użyciu Bilt-Hamber Surfex HD - jest on nakładany obficie na całą dolną ćwiartkę samochodu, co oczywiście obejmuje wspomniane 21-calowe felgi aluminiowe. Audi nie ma zbyt wiele grubego wosku transportowego, który tak często mamy okazję oglądać, poza jednym bardzo widocznym fragmentem na drzwiach po stronie kierowcy, który również został potraktowany obficie odtłuszczaczem.
Odtłuszczacz jest produktem nietoksycznym, co czyni go niezwykle elastycznym pod względem miejsc, w których można go użyć na pojeździe. Doskonale nadaje się do usuwania takich zanieczyszczeń bez ryzyka uszkodzenia samochodu.
Przy użyciu wybranych szczotek do kół oraz środka do czyszczenia kół UF Safe Wheel Cleaner, koła są dokładnie myte. Długie, cienkie rączki szczotek do kół pozwalają im dotrzeć między szprychy, aby wyczyścić tylną część obręczy - kluczowe jest, aby całe koło zostało całkowicie wyczyszczone, ponieważ później zostanie pokryte uszczelniaczem.
Jak wspomniano wcześniej, S7 ma różne kawałki plastikowego opakowania ochronnego, naklejki i folie usiane na całym zewnątrz, więc ostrożność przy ich usuwaniu jest najważniejsza. Całkiem naturalnie, próbując usunąć dowolną formę naklejki ręcznie bez odrywania się na kilka kawałków jest zwykle sposób! Tak więc, po zwilżeniu, moc myjki ciśnieniowej Kranzle 1152 Total Stop wystarczy do zniszczenia naklejki i wszystkie pozostałości zostaną wkrótce bezpiecznie usunięte.
Na Audi S7 nakładany jest środek do usuwania zabrudzeń żelaznych, a następnie cały samochód spryskiwany jest pianą Ultimate Snow Foam. Tworząc gęstą, białą pianę, która przylega do wszystkich powierzchni (nawet pionowych), w jej wnętrzu unoszone są większe zanieczyszczenia z karoserii.
Po dokładnym umyciu metodą dwóch wiader i końcowym spłukaniu czystą wodą przy użyciu filtra Aqua Gleam De-ionising Water Filter, Audi trafia do naszego studia, gdzie może zostać wysuszone.
Używamy bezdotykowej suszarki samochodowej BigBoi, aby usunąć całą wilgoć ze świeżo oczyszczonego lakieru. Suszarka Bigboi ma mocny silnik, który wytwarza ciepłe, przefiltrowane powietrze, które usuwa wodę z paneli, a przede wszystkim z tych wszystkich klasycznych kryjówek, do których wkrada się wilgoć, tylko po to, aby pojawić się w najmniej oczekiwanym momencie! Dzięki BigBoi można wyeliminować taką możliwość za każdym razem.
Analiza lakieru i polerowanie maszynowe Audi
Lakier Audi S7 został oceniony w świetle Scangrip, co jest kluczem do zrozumienia, gdzie można znaleźć jakiekolwiek wady. Rzeczywiście, widoczne są lekkie plamy zawirowań, pozycje uszkodzeń odnotowane w Arkuszu Oceny Pojazdu (wraz z odczytami głębokości lakieru za pomocą urządzenia Defelsko Positest) jako punkt odniesienia dla nadchodzącej fazy polerowania maszynowego. Lakier będzie teraz wymagał dopracowania przed rozpoczęciem nakładania powłoki Zipang Coat z kolekcji Kamikaze.
Znaczenie przygotowania powierzchni przed nałożeniem lakieru Zipang Coat jest nie do przecenienia, ponieważ po utwardzeniu, wiązanie, które tworzy Zipang sprawia, że jest on wyjątkowo trudny do usunięcia. Oznacza to, że wszelkie skazy farby, które nie są traktowane kończy się zapieczętowany pod. Perspektywa usunięcia skazy w tym momencie wymaga całkowitego usunięcia powłoki ceramicznej - tak więc zasadniczo korzyść z posiadania kuloodpornej rutyny jest ponownie podkreślona w tym miejscu.
Polerowanie maszynowe rozpoczyna się przy użyciu polerki orbitalnej RUPES LHR 75E Mini i RUPES Yellow Polishing Pad oraz Menzerna Super Finish 3500. Mieszanka 3500 jest przeznaczona do usuwania swirli z lakieru, który jest odporny na zarysowania. Aby udoskonalić i wykończyć S7, nasz pro-detailer używa Kamikaze Collection Banzai Dynamics Black Finishing Pad w połączeniu z Menzerna Super Finish Plus 3800. Po uszlachetnieniu, lakier Audi naprawdę zaczyna wyglądać niesamowicie błyszcząco.
Ochrona za pomocą Kamikaze Zipang
Właściciel S7 zdecydował się na zastosowanie jednoetapowego uszczelniacza Zipang, dzięki uprzejmości Kamikaze Collection. Przed nałożeniem, wszystkie powierzchnie zostały ostatecznie przetarte przy użyciu Gtechniq Panel Wipe. W ten sposób możemy być pewni, że lakier i inne pozostałości po lakierowaniu zostały całkowicie usunięte.
Nakładanie powłoki Zipang Coat odbywa się bardzo powoli i w liniach prostych. Głównym powodem tego jest to, że warstwa musi być gruba i równomierna warstwa, aby uniknąć różnych sekcji farby utwardzania w różnym tempie, co może być szkodliwe dla wydajności końcowej. Warstwa jest pozostawiona do utwardzenia na 3-5 minut przed testem i tylko wtedy, gdy konsystencja jest określona jako prawidłowa, jest polerowana z dala od ruchu okrężnego. Taka jest złożoność procedur związanych z zastosowaniem Zipang Coat, to pozostaje produkt tylko usługi, które można uzyskać za pośrednictwem profesjonalnie przeszkolonych UK Certified Detailers.
Ochrona felg aluminiowych
Z Audi S7 podniesionym na naszej rampie hydraulicznej, nadszedł czas na usunięcie kół i zabezpieczenie ich powłoką Kamikaze Collection Stance Rim Coat. Na początek, 21-calowe diamentowo szlifowane felgi, wykończone w błyszczącej antracytowej czerni, zostały przygotowane do zabezpieczenia przy użyciu silikonowego zmywacza - Nanolex EX. EX zapewnia, że wszystkie powierzchnie (zarówno powierzchnia czołowa jak i wewnętrzna felgi) są wolne od wszelkich pozostałości, co oznacza, że pełne chemiczne połączenie Kamikaze Stance będzie miało miejsce.
Z przygotowanymi felgami, Stance Rim Coat może być nałożony równomiernie w prostych liniach przy użyciu dołączonego aplikatora. Po utwardzeniu, super gładka, odporna na ciepło bariera zostanie zablokowana na całej powierzchni. Uszczelniacz będzie odpychał wodę, olej, brud i zanieczyszczenia. Powłoka ochronna powstrzymuje również pył hamulcowy przed gromadzeniem się w tak agresywny sposób, a poziom połysku będzie znacznie łatwiejszy do utrzymania podczas wszystkich kolejnych myć konserwacyjnych. Po pozostawieniu na 10-15 minut, felgi są wycierane miękką ściereczką z mikrofibry, aby pozostawić błyszczące wykończenie.
Świeżo powlekane stopy są następnie mocowane z powrotem do Audi S7, gotowy do zastosowania miłego leczenia opon. Jeśli masz możliwość podniesienia kół, oczywiście ułatwisz sobie pracę przy nakładaniu produktów związanych z oponami, ponieważ możesz zapewnić równomierne rozprowadzenie preparatu na całym obwodzie. W tym przypadku zdecydowaliśmy się na pięknie gęsty Tyre Dressing firmy Herrenfahrt, a dzięki zastosowaniu aplikatora z gąbki, wykończenie felg zostało szybko wprowadzone na miejsce.
Każda z szyb w Audi S7 została również pokryta Kamikaze Collection, tym razem przy użyciu Intenso Window Coat, który tworzy hydrofobową barierę. Woda deszczowa będzie teraz odpychana, a ogólna wydajność wycieraczek wzrośnie. Ekran pozostanie bardziej przejrzysty, a dzięki przejrzystości zmniejszy się obciążenie kierowcy w trudniejszych warunkach pogodowych.
Nowy samochód, pełna ochrona
Audi S7 zostało poddane zabiegom New Car Protection w naszym Brands Hatch Studio. Mieniący się pod każdym kątem, perłowo-szary lakier wyglądał absolutnie bez zarzutu, a dzięki kolekcji Kamikaze Zipang nałożonej na powierzchnię, to urocze Audi było gotowe na wszystko, co mogą rzucić na nie żywioły i drogi.