Tesla Model S, zaprojektowana w Dolinie Krzemowej, chroniona w Brands Hatch
Weronika Karczyńska
Na pierwszy rzut oka Tesla Model S to luksusowy, pięciomiejscowy elektryczny sedan. Poświęć chwilę, aby naprawdę mu się przyjrzeć, a natychmiast zauważysz, że to o wiele więcej.
Prawdopodobnie najbardziej zaawansowana oferta z całej elektrycznej brygady, Model S jest wspaniałą mieszanką inżynierii, innowacji i technologii. Elektryczny łańcuch napędowy oznacza, że jest tylko jedna ruchoma część: wirnik. W rezultacie przyspieszenie jest płynne i natychmiastowe, bez opóźnień, jakich można doświadczyć podczas jazdy standardowymi pojazdami z silnikiem spalinowym. Jest również niewiarygodnie cichy, poza cichym warkotem podczas przyspieszania, który brzmi jak coś prosto ze Star Treka. Imponujący wynik 0-60 mph w 3,1 sekundy sprawia, że można by pomyśleć, że osiągnęliśmy prędkość warp!
Analogie do sci-fi nie kończą się na tym. Tesla Motors jest liderem w dziedzinie technologii autopilota, a Model S jest wyposażony w funkcję kierowania na pasie ruchu, zmiany pasa ruchu i zarządzania prędkością, kontrolowaną przez aktywny tempomat uwzględniający ruch drogowy. Może on również skanować w poszukiwaniu miejsca parkingowego, informować Cię, kiedy jest ono w pobliżu, a następnie parkować równolegle na Twoje polecenie!
Wracając do sedna sprawy: napęd na wszystkie koła przenosi moc na wszystkie cztery koła, zapewniając przyczepność tak potrzebną do natychmiastowego przyspieszenia. W akumulatorze część syntetycznego grafitu w anodzie zastąpiono krzemem, a dzięki zmodernizowanym metalowym stykom akumulatora moc została zwiększona z 1300 do 1500 amperów, co pozwoliło na zwiększenie zarówno zasięgu, jak i przyspieszenia. Po osiągnięciu prędkości ucieczki (OK, tak naprawdę mówimy tu o tarciu między oponami a drogą!) na poziomie około 30 mil na godzinę, ograniczeniem dla przyspieszenia staje się to, ile prądu można bezpiecznie pobrać z pakietu akumulatorów. Bez względu na to, w którym miejscu zakresu prędkości się znajdujesz, dodatkowe 60 mil na godzinę może zostać dodane do Twojej obecnej prędkości w zaledwie 3,1 sekundy. Elon Musk, inżynier, wynalazca i wczesny inwestor Tesla Motors, twierdzi, że z odpowiednimi oponami Model S będzie pokonywał zakręty z prędkością 1G. A jak zauważa, "większość ludzi nie ma pojęcia, jakie to uczucie". Jednak przy rozsądnym prowadzeniu, Model S ma zasięg około 300 mil, jeśli utrzyma stałą prędkość 65 mil/h, zanim będzie wymagał naładowania. Przeniesienie akumulatorów, które są teraz wpuszczone w płytę podłogową, oznacza dodatkową przestrzeń w bagażniku, co daje dodatkową praktyczność i oczywiście, będąc elektrycznym, produkuje zero emisji!
Jedną z najbardziej uderzających cech wnętrza jest duży ekran wyświetlacza - niezwykle przydatny, jeśli szukasz słynnego toru wyścigowego w Kent!
Kiedy Model S Performance został wypuszczony na rynek w 2012 roku, mógł pochwalić się współczynnikiem oporu powietrza Cd=0,24; niższym niż jakikolwiek inny samochód jeżdżący po drogach - fakt ten został potwierdzony podczas niezależnych testów przez magazyn Car and Driver w maju 2014 roku. Biorąc pod uwagę ten imponujący fakt, klient zdecydował się na zastosowanie Gtechniq Crystal Serum w celu ochrony swojego nowego nabytku.
Gtechniq zaopatruje zespół Sahara Force India F1 Team w C0 Aerobat, specjalną powłokę, która pomaga ich samochodom utrzymać wydajność aerodynamiczną podczas szybkich wyścigów Formuły 1. W związku z tym wydawało się stosowne, aby chronić Teslę za pomocą flagowego uszczelniacza Gtechniq, Crystal Serum. - Jez Gilman, UF
Ten model Tesli Model S w wersji P90D z ulepszoną baterią 90 kWh trafił do studia detali UF Brand Hatch dzień po tym, jak został odebrany od dealera. Listopadowa pogoda sprawiła, że samochód zdążył już zgromadzić znaczną ilość zanieczyszczeń drogowych i opadów środowiskowych. Zarezerwowany na zabieg New Car Protection Treatment, UF od razu zabrał się do pracy.
W pierwszej kolejności karoseria i koła zostały oczyszczone z zanieczyszczeń żelazem, które mogły zostać zebrane podczas transportu samochodu do salonu lub podczas jazdy do studia detailingowego. Gorące cząsteczki metalu łatwo przywierają do powierzchni, a pozostawione bez leczenia powodują wżery. Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover zmienia kolor w kontakcie z cząsteczkami żelaza i powoduje ich kurczenie się, przerywając wiązanie między cząsteczkami a podłożem. Do dokładnego wyczyszczenia tylnej części kół użyto wełny UF Wheel Woolies, a następnie bezpiecznie spłukano zanieczyszczenia.
Tesla została odtłuszczona przy użyciu środka Bilt-Hamber Surfex HD w celu usunięcia rozprysków oleju napędowego i tłustych pozostałości.
W celu dokładnego oczyszczenia wstępnego zastosowano pianę Ultimate Snow Foam. Ten wysokopieniący, bezdotykowy środek czyszczący usuwa większe cząsteczki brudu i żwiru z powierzchni pojazdu, dzięki czemu proces mycia jest znacznie bezpieczniejszy.
Następnie Tesla została umyta przy użyciu metody dwóch wiader, szamponu Gtechniq G-Wash i dwustronnej rękawicy Ulti-Mitt z merynosów. Po dokładnym wyczyszczeniu wszystkich powierzchni, piana została spłukana, a następnie do węża podłączono filtr wody dejonizującej Aqua Gleam, aby uzyskać końcowe płukanie czystą wodą. Po osuszeniu przy użyciu ultra miękkich ręczników z mikrofibry UF, Tesla została wprowadzona do studia detailingowego, gdzie przy intensywnym oświetleniu sprawdzono lakier pod kątem wad i uszkodzeń.
Jak można się spodziewać po nowym samochodzie, lakier był w całkiem dobrym stanie, z wyjątkiem kilku naprawdę ukrytych miejsc - większość ludzi nie zauważyłaby tego, ale przecież po to tu jesteśmy! Ważne jest, aby wszędzie dokładnie sprawdzić, ponieważ Crystal Serum utwardza się niezwykle mocno, więc przed uszczelnieniem należy koniecznie upewnić się, że lakier jest idealny. - Matt Back, UF.
Tylne plastikowe osłony soczewek świateł tylnych również miały na powierzchni ślady po myciu.
Aby skorygować lakier i zapewnić maksymalny możliwy połysk, użyto polerki maszynowej RUPES BigFoot LHR15ES z padem RUPES White UltraFine Finishing Pad i SCHOLL Concepts S20 Black One-Step Compound.
S20 Black był idealny w tej sytuacji. Zmniejszające się ścierniwo szybko usuwa skazy i wygładza powierzchnię, nadając jej wysoki połysk bez hologramów. Zadziałał idealnie i sprawił, że lakier Tesli lśnił! Matt Back, UF
Dla mniejszych, konturowych i trudniej dostępnych miejsc, użyto nowej mini polerki rotacyjnej FLEX PE8-4 z 2-calowym Soft Finishing Spot Pad FLEX Black oraz S20 Black.
Z lakierem w idealnym stanie karoseria i felgi zostały oczyszczone przy użyciu Gtechniq Panel Wipe. Ten środek czyszczący zawiera aromatyczne rozpuszczalniki i czyste alkohole, które rozpuszczają wszelkie pozostałości politury i silikonu pozostałe na powierzchni. Następnie Panel Wipe spłukuje się, zabierając ze sobą zanieczyszczenia. W rezultacie otrzymujemy idealnie gładką powierzchnię, która jest w stanie utworzyć największą możliwą liczbę wiązań z uszczelniaczem.
Crystal Serum jest uszczelniaczem ceramicznym, a jego wydajność i trwałość zależy w dużej mierze od liczby wiązań chemicznych utworzonych między powłoką a podłożem. Ponieważ działa na poziomie molekularnym, wiązania tworzone przez uszczelniacz są niewiarygodnie wytrzymałe. Crystal Serum w rzeczywistości tworzy podwójną warstwę: dolną, która jest nieco bardziej miękka - około 7H w ołówkowej skali twardości i górną, która utwardza się do około 9H. Dolna warstwa ugina się pod wpływem uderzenia, a górna zapewnia odporność na nacisk. Dzięki temu sprytnemu połączeniu uzyskano warstwę, która jest odporna na zawirowania, a także praktycznie nie przepuszcza chemikaliów i pozostawia niesamowicie odblaskową, błyszczącą powierzchnię. - Matowy tył, UF
Oprócz starannego przygotowania powierzchni, Crystal Serum musi być nakładane w specyficznych warunkach, w których kontroluje się wilgotność, temperaturę otoczenia i wilgotność. Z tych powodów Crystal Serum jest dostępne jako usługa tylko w autoryzowanych studiach detailingowych Gtechniq.
Felgi zostały pokryte Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour, hydrofobowym nano-ceramicznym uszczelniaczem, który aktywnie odpycha wodę, brud, zanieczyszczenia i zapobiega przywieraniu pyłu hamulcowego do powierzchni. W rezultacie felgi pozostają dłużej czyste i łatwiej je wyczyścić podczas cotygodniowego mycia.
Dowiedz się więcej na https://cardetailing.edu.pl/.